Wybuch Na początek Za pomocą tego tutka wykonasz wybuch jakiekos obiektu 3D.Najpierw przygotuj sobie jakis obiekt. Zaczynamy Utwórz system czateczkowy PArray.Kliknij pick object i wskaznasz obiekt. Rozwiń rolete partlicle type w Partlice types daj na object fragments. W object fragment controls Number of Chunks.Roleta Basic Paramteters: Vievport display zaznacz mesh.Przewin suwak animacji.Czesci leca w różne kierunki lecz z tą samą prędkoscia i we wszystkie strony.Utwórz w top system gravity.Połacz z naszym sys.PArray.Teraz stwórz powierzcnie deflector.Połacz z PArray.UWAGA!!Powierzchnia deflectra to powierzchnia ktora odbiija czastki natomiat poza nia nie odbija.W gravity ta rzecz nie wystepuje!! Zajmijmy sie znów PArray.W rolecie Par.generation zmien LIFE na 60. animacja skonczy sie w tej klatce.Teraz stwórz system Pbomb. W rolecie basic parametrs zmnien Start Time na 0.Duration na 0. Strenght:0,5.Twórz sobie teraz teren,słoneczko,chmurke. Okej czyli scene mamy.Teraz swórz gizmosphere , tak aby była wieksza od naszego obiektu.Klik na klawie 8.Dodaj efekt fire effect.Pick gizmo i klik na nasza kule.zaznacz explosion i daj setup: S.Time:0 E.Time:60 Ogien zniknie w 60 klatce. No i prosze mamy gotowy ładny wybuch!!Dam przykład swojej animacji: http://rapidshare.de/files/19716925/pbomb.avi.html Jak zaczniesz renderowac sekwencje pamietaj o ukryciu obiektu pierwotnego. Jak wyrendorowac animacje?? Klik na klawie 10.W Time Output zaznacz RANGE: od zera do 60. Zjedz nizej,Tam takze jest render output.Kliknij file.Zapisz sobie i jakies nazwie w formacie TGA!! teraz zacznij renderowac.Klatki ida po kolei.Miłego renderowania!!
|